Bij MyLife betekent all-inclusive sporten dat je met jouw abonnement onbeperkt van al onze faciliteiten gebruik kunt maken. Of je nu gebruik maakt van de sauna, de kinderoppas of de Milon cirkel: het is allemaal bij jouw abonnement inbegrepen.
Jazeker, dat mag. Wij bieden graag flexibele mogelijkheden. Jouw abonnement is daarom in al onze MyLife clubs geldig.
Alle leeftijden zijn welkom bij MyLife.
Er gelden een aantal leeftijdsregels voor het sporten bij MyLife:
6 tot 14 jaar
14 tot 16 jaar
16 tot 18 jaar
Tot 18 jaar moeten je ouders in de club komen tekenen voor een lidmaatschap. De website bevat een blokkade waardoor minderjarigen zich niet online kunnen inschrijven.
Vanaf 18 jaar
MyLife biedt een unieke manier om laagdrempelig te kunnen beginnen met sporten: de eerste maand tevredenheidsgarantie. Dankzij de tevredenheidsgarantie kun je een maand lang onze MyLife Clubs ontdekken.
Bevalt het niet? Dan kun je het abonnement beëindigen binnen de eerste periode.
Bevalt het goed? Dan kun je met jouw MyCoach aan de slag voor het beste resultaat!
Een lid mag binnen 1 periode van 4 weken het lidmaatschap beëindigen indien men vindt dat het niet overeenkomt met de verwachting van dit lidmaatschap. Daartoe dient een lid wel minimaal 5x een geregistreerd bezoek te hebben gebracht aan de betreffende MyLife club. Er vindt geen resitutie plaats van de administratiebijdrage en de contributie over de eerste periode.
Bij MyLife staat privacy hoog in het vaandel! Daarom verwerken wij persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Alle informatie over jouw persoonlijke trainingsprogramma en alle instellingen voor het fitnesscircuit, worden opgeslagen in de MyLife Fitness app. Je kunt deze app gemakkelijk op jouw smartphone of tablet installeren. Via de app krijg je vervolgens inzicht in alle trainingsdata en kun je gemakkelijk contact onderhouden met jouw persoonlijke MyCoach.
Een belangrijk onderdeel van ieder MyCoach-traject is een meting van jouw lichaamssamenstelling met de InBody Analyzer. Dit slimme apparaat – de InBody 570 Body Composition Analyzer – meet vetmassa, spiermassa en lichaamswater in minder dan een minuut. Het enige wat je hoeft te doen is op het apparaat te staan en de handelektroden vast te houden.
MyLife heeft een uniek programma ontwikkeld om je te ondersteunen bij het behalen van jouw doelen. Dit noemen we MyCoach. Ieder (nieuw) MyLife clublid gaat met MyCoach aan de slag.
Met MyCoach krijg je persoonlijke begeleiding bij het behalen van jouw doelen. Nieuwsgierig? Lees dan meer over MyCoach.
Je kunt als lid op drie manieren een les reserveren:
Lessen zijn vanaf 1 week voorafgaand aan de start te reserveren.
Ben je nog geen lid en wil je vrijblijvend een les proberen? Vraag dan een gratis proefles aan!
Ja hoor, dat kan zeker! Overleg met jouw MyCoach wat slimme mogelijkheden zijn of loop even langs de balie voor advies.
Je lidmaatschap kan tijdens de looptijd omgezet worden naar een ander lidmaatschap met een langere looptijd (en lager maandbedrag). Je gaat dan een nieuw contract, met een nieuwe looptijd aan. Je kunt dit regelen bij de receptie van je club. Omzetten naar een lidmaatschap met een kortere looptijd kan niet.
Zoals beschreven in onze algemene voorwaarden mag MyLife de contributie tussentijds verhogen op grond van economische ontwikkelingen als de aanpassing van omzetbelasting en de jaarlijkse prijsindexering. Deze verhogingen zijn geen reden om het abonnement te ontbinden, eerder dan de reguliere opzeggingstermijn. Ondanks dat de kosten voor ons ook zijn gestegen, proberen we de indexering zo laag mogelijk te houden.
Indien jouw abonnement geïndexeerd wordt, informeren we je eind november hierover d.m.v. een e-mail.
Heb je de e-mail niet ontvangen of heb je vragen hierover? Neem dan contact op met je club.
Wij werken bij MyLife voor alle abonnementsvormen met een automatische incasso. Het is niet mogelijk om het lidmaatschap contant of via pin af te rekenen.
Wanneer wordt er afgeschreven?
Jouw lidmaatschap is op basis van een 4-wekelijkse betaling. We hanteren 2 incassomomenten: de 10e en de 26e van de maand.
Omdat je vooruit betaalt, is het incassomoment afhankelijk van de eerste dag van de 4-wekelijkse periode.
Bijvoorbeeld:
Termijn: 12-4 tot 10-5 ➜ Incasso de 10e
Termijn 30-4 tot 28-5 ➜ Incasso de 26e
Dubbele incasso
Omdat jouw lidmaatschap op basis van een 4-wekelijkse betaling is, vinden er soms 2 incasso’s per maand plaats. Wil je controleren of je niet dubbel betaalt? In de beschrijving van de betaling kun je zien voor welke periode de betaling is.
Jouw lidmaatschap is op basis van een 4-wekelijkse betaling. We hanteren 2 incassomomenten: de 10e en de 26e van de maand.
Omdat je vooruit betaalt, is het incassomoment afhankelijk van de eerste dag van de 4-wekelijkse periode.
Bijvoorbeeld:
Termijn: 12-4 tot 10-5 ➜ Incasso de 10e
Termijn 30-4 tot 28-5 ➜ Incasso de 26e
Soms krijg je een dubbele incasso. Wanneer de eerste dag van de 4-wekelijkse periode eerder dan de 10e of
de 26e komt te liggen betaal je niet meer vooruit en verspringt de incassodatum.
Bijvoorbeeld:
Termijn 12-3 tot 10-4 > Incasso: 10-3
Termijn 10-4 tot 8-5 > Incasso: 10-4
Termijn: 8-5 tot 6-6 > Incasso: 26-4
Termijn 6-6 tot 5-7 > Incasso: 26-5
In april ontvang je in dit voorbeeld een dubbele incasso.
Wil je controleren of je niet dubbel betaalt? In de beschrijving van de betaling kun je zien voor welke periode de betaling is.
Het kan handig zijn om jouw abonnement tijdelijk te bevriezen, bijvoorbeeld als je een medische ingreep ondergaat.
Je kunt het abonnement maximaal 3 maanden bevriezen mits je voorafgaand een medisch bewijs inlevert. Dit kun je aan de balie van de locatie waar je ingeschreven staat regelen.
Wanneer je lidmaatschap is bevroren betaal je tijdens de bevriezing door en ontvang je de maanden dat je niet hebt kunnen sporten als gratis periode wanneer je weer terug bent.
Is jouw bevriezing afgelopen en ben je nog niet in staat om te sporten? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.
Geen paniek: je ontvangt een herinnering met een betaallink zodat je via I-deal alsnog kunt betalen. Doe je dat niet? Dan incasseren we nogmaals op het volgende incassomoment.
Na je contractperiode van 6, 12 of 24 maanden kun je je lidmaatschap opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Zeg je je lidmaatschap niet op, dan loopt je lidmaatschap gewoon maandelijks door. Je lidmaatschap stopt dus niet automatisch na de contractperiode. De kosten van je lidmaatschap veranderen ook niet wanneer je contractperiode voorbij is.
Heb je gebruik gemaakt van een actie of afspraken gemaakt over een betaling, maar heb je het idee dat dit niet goed verwerkt is? Neem dan even contact met ons op. We lossen het graag voor je op.
Heb je het openstaande bedrag via de bank naar ons overgemaakt?
Bij een bankbetaling zit er een aantal verwerkingsdagen tussen, waardoor betaling en herinnering elkaar soms kruisen. Wil je dit voortaan voorkomen? Betaal dan via de ideal-link uit de herinnering. De betaling wordt dan direct verwerkt.
Heb je het openstaande bedrag per pin op de club betaald?
Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in de verwerking. Ook komt het soms voor dat je, zonder het te weten, een andere factuur via pin hebt betaald. Stuur een betaalbewijs van jouw bank naar jouw MyLife club, dan zoeken we het voor je uit.
Wil je stoppen met sporten bij MyLife? Dan kun je jouw abonnement, na de eerste looptijd, opzeggen bij de receptie van jouw MyLife club. Wij zullen je dan vragen om een opzegformulier in te vullen. Daarna kunnen we jouw abonnement beëindigen. We hanteren een maand opzegtermijn.
Neem even contact met ons op. We zoeken graag samen naar een passende oplossing.
Heb je een andere vraag aan het MyLife team? Neem gerust contact met ons op of informeer even bij de receptie van jouw sportclub.