• Ledeninformatie
    • Lid worden
    • Aanmelden gratis proefles
    • Abonnementen
    • Begeleiding op maat
    • Lesrooster & Reserveren
    • MyLife Webshop
    • Bedrijfsfitness
    • Friends & Family Programma
    • Inspiratie
  • Faciliteiten
    • Alle faciliteiten
    • MyCoach begeleidingsprogramma
    • InBody Analyzer
    • Shape studio
    • Cycle studio
    • Mind studio – Yoga & Pilates
    • Kinderoppas
    • Personal Training bij MyLife
    • Sauna
    • MyLife Lounge
    • Milon Cirkel
    • MyLife fitness app
    • Masseur
    • Fysio
  • Groepslessen
    • Lessen overzicht
  • Contact
    • Contactformulier
    • FAQ
    • Vacatures & Stages
    • Openingstijden feestdagen 2025

Leden Informatie

  • Lid worden
  • Abonnementen
  • Aanmelden gratis proefles
  • Begeleiding op maat
  • Lesrooster & Reserveren
  • MyLife Webshop
  • Over MyLife
  • Friends & Family Programma
  • Bedrijfsfitness
  • Trainingsdoelen
  • Faciliteiten
  • Openingstijden feestdagen 2025
  • Inspiratie

Groepslessen

  • BodyPump
  • MyPilates
  • Hatha Yoga
  • MyZumba
  • MyShape
  • Yin Yoga
  • MyAbs
  • MyYoga
  • MyRide
  • XCORE
  • Alle groepslessen

Locaties

  • MyLife Berkel
  • MyLife Breda
  • MyLife Heemskerk
  • MyLife Hendrik-Ido-Ambacht
  • MyLife Hoofddorp
  • MyLife Purmerend
  • MyLife Rotterdam aan de Maas
  • MyLife Rotterdam Terbregge
  • MyLife Tilburg
  • MyLife Voorschoten
  • MyLife Wageningen

Contact

  • Lid worden
  • Aanmelden proefles
  • Contactformulier
  • Vacatures & Stages
  • FAQ
  • Algemene voorwaarden
  • MyLife clubs
    • MyLife Homepage
    • MyLife Hendrik-Ido-Ambacht
    • MyLife Rotterdam aan de Maas
    • MyLife Rotterdam Terbregge
    • MyLife Breda
    • MyLife Berkel en Rodenrijs
    • MyLife Voorschoten
    • MyLife Purmerend
    • MyLife Hoofddorp
    • MyLife Heemskerk
    • MyLife Tilburg
    • MyLife Wageningen
Nog 06 dagen tot de zomer, start nu!
MyLife Homepage MyLife Hendrik-Ido-Ambacht MyLife Rotterdam aan de Maas MyLife Rotterdam Terbregge MyLife Breda MyLife Berkel en Rodenrijs MyLife Voorschoten MyLife Purmerend MyLife Hoofddorp MyLife Heemskerk MyLife Tilburg MyLife Wageningen
Lid worden
Proefles
  • Menu

Leden Informatie

  • Lid worden
  • Abonnementen
  • Aanmelden gratis proefles
  • Begeleiding op maat
  • Lesrooster & Reserveren
  • MyLife Webshop
  • Over MyLife
  • Friends & Family Programma
  • Bedrijfsfitness
  • Trainingsdoelen
  • Faciliteiten
  • Openingstijden feestdagen 2025
  • Inspiratie

Groepslessen

  • BodyPump
  • MyPilates
  • Hatha Yoga
  • MyZumba
  • MyShape
  • Yin Yoga
  • MyAbs
  • MyYoga
  • MyRide
  • XCORE
  • Alle groepslessen

Locaties

  • MyLife Berkel
  • MyLife Breda
  • MyLife Heemskerk
  • MyLife Hendrik-Ido-Ambacht
  • MyLife Hoofddorp
  • MyLife Purmerend
  • MyLife Rotterdam aan de Maas
  • MyLife Rotterdam Terbregge
  • MyLife Tilburg
  • MyLife Voorschoten
  • MyLife Wageningen

Contact

  • Lid worden
  • Aanmelden proefles
  • Contactformulier
  • Vacatures & Stages
  • FAQ
  • Algemene voorwaarden

veelgestelde vragen

Algemene informatie (5)

Wat betekent all-inclusive sporten?

Bij MyLife betekent all-inclusive sporten dat je met jouw abonnement onbeperkt van al onze faciliteiten gebruik kunt maken. Of je nu gebruik maakt van de sauna, de kinderoppas of de Milon cirkel: het is allemaal bij jouw abonnement inbegrepen.

Mag ik in andere MyLife clubs sporten?

Jazeker, dat mag. Wij bieden graag flexibele mogelijkheden. Jouw abonnement is daarom in al onze MyLife clubs geldig.

Vanaf welke leeftijd mag ik bij MyLife sporten?

Alle leeftijden zijn welkom bij MyLife.

Er gelden een aantal leeftijdsregels voor het sporten bij MyLife:

6 tot 14 jaar 

  • Je kunt geen eigen abonnement afsluiten. Je ouders dienen lid te zijn van MyLife en moeten hiervoor de add-on jeugd op hun abonnement aanzetten. De add-on kost €39,50 per periode extra. De add-on is maandelijks opzegbaar, hou rekening met 1 maand opzegtermijn.
  • Je mag deelnemen aan een groepsles (voor jouw leeftijd) onder begeleiding van een MyCoach.
  • Vanaf 14 jaar mag je zelfstandig trainen (zonder ouders), wel verplicht met het MyCoach programma.

14 tot 16 jaar

  • Je sport zelfstandig op de voordelige MyLife jeugd add-on, met het MyCoach programma.

16 tot 18 jaar 

  • Je sluit een eigen abonnement af, wel met handtekening van je ouders / voogd.
  • Je sport zelfstandig, bij voorkeur met het MyCoach programma

Tot 18 jaar moeten je ouders in de club komen tekenen voor een lidmaatschap. De website bevat een blokkade waardoor minderjarigen zich niet online kunnen inschrijven.

Vanaf 18 jaar 

  • Zelfstandig een abonnement afsluiten en zelfstandig sporten, bij voorkeur met het MyCoach programma.

Wat houdt tevredenheidsgarantie in?

MyLife biedt een unieke manier om laagdrempelig te kunnen beginnen met sporten: de eerste maand tevredenheidsgarantie. Dankzij de tevredenheidsgarantie kun je een maand lang onze MyLife Clubs ontdekken.

Bevalt het niet? Dan kun je het abonnement beëindigen binnen de eerste periode.

Bevalt het goed? Dan kun je met jouw MyCoach aan de slag voor het beste resultaat!

Een lid mag binnen 1 periode van 4 weken het lidmaatschap beëindigen indien men vindt dat het niet overeenkomt met de verwachting van dit lidmaatschap. Daartoe dient een lid wel minimaal 5x een geregistreerd bezoek te hebben gebracht aan de betreffende MyLife club. Er vindt geen resitutie plaats van de administratiebijdrage en de contributie over de eerste periode.

Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd?

Bij MyLife staat privacy hoog in het vaandel! Daarom verwerken wij persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Bekijk hier het MyLife privacybeleid.

Sporten bij MyLife (5)

Wat is de MyLife Fitness app?

Alle informatie over jouw persoonlijke trainingsprogramma en alle instellingen voor het fitnesscircuit, worden opgeslagen in de MyLife Fitness app. Je kunt deze app gemakkelijk op jouw smartphone of tablet installeren. Via de app krijg je vervolgens inzicht in alle trainingsdata en kun je gemakkelijk contact onderhouden met jouw persoonlijke MyCoach.

Lees meer over de MyLife Fitness app. 

Wat is een InBody Analyzer?

Een belangrijk onderdeel van ieder MyCoach-traject is een meting van jouw lichaamssamenstelling met de InBody Analyzer. Dit slimme apparaat – de InBody 570 Body Composition Analyzer – meet vetmassa, spiermassa en lichaamswater in minder dan een minuut. Het enige wat je hoeft te doen is op het apparaat te staan en de handelektroden vast te houden.

Lees meer over de InBody Analyzer.

Wat houdt MyCoach in?

MyLife heeft een uniek programma ontwikkeld om je te ondersteunen bij het behalen van jouw doelen. Dit noemen we MyCoach. Ieder (nieuw) MyLife clublid gaat met MyCoach aan de slag.

Met MyCoach krijg je persoonlijke begeleiding bij het behalen van jouw doelen. Nieuwsgierig? Lees dan meer over MyCoach. 

 

Hoe kan ik deelnemen aan een les?

Je kunt als lid op drie manieren een les reserveren:

  • Via de MyLife Fitness app
  • In de club via de Unity self
  • Met jouw WellnessKey

Lessen zijn vanaf 1 week voorafgaand aan de start te reserveren.

Ben je nog geen lid en wil je vrijblijvend een les proberen? Vraag dan een gratis proefles aan!

Ik ben zwanger, kan ik nu sporten?

Ja hoor, dat kan zeker! Overleg met jouw MyCoach wat slimme mogelijkheden zijn of loop even langs de balie voor advies.

Lidmaatschap & betalingen (11)

Ik heb het erg naar mijn zin, kan ik mijn lidmaatschap tussentijds verlengen?

Je lidmaatschap kan tijdens de looptijd omgezet worden naar een ander lidmaatschap met een langere looptijd (en lager maandbedrag). Je gaat dan een nieuw contract, met een nieuwe looptijd aan. Je kunt dit regelen bij de receptie van je club. Omzetten naar een lidmaatschap met een kortere looptijd kan niet.

Mijn contributie is verhoogd door de indexering. Wat kan ik doen?

Zoals beschreven in onze algemene voorwaarden mag MyLife de contributie tussentijds verhogen op grond van economische ontwikkelingen als de aanpassing van omzetbelasting en de jaarlijkse prijsindexering. Deze verhogingen zijn geen reden om het abonnement te ontbinden, eerder dan de reguliere opzeggingstermijn. Ondanks dat de kosten voor ons ook zijn gestegen, proberen we de indexering zo laag mogelijk te houden.

Indien jouw abonnement geïndexeerd wordt, informeren we je eind november hierover d.m.v. een e-mail.

Heb je de e-mail niet ontvangen of heb je vragen hierover? Neem dan contact op met je club.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Wij werken bij MyLife voor alle abonnementsvormen met een automatische incasso. Het is niet mogelijk om het lidmaatschap contant of via pin af te rekenen.

Wanneer wordt er afgeschreven?
Jouw lidmaatschap is op basis van een 4-wekelijkse betaling. We hanteren 2 incassomomenten: de 10e en de 26e van de maand.
Omdat je vooruit betaalt, is het incassomoment afhankelijk van de eerste dag van de 4-wekelijkse periode.

Bijvoorbeeld:
Termijn: 12-4 tot 10-5 ➜ Incasso de 10e
Termijn 30-4 tot 28-5 ➜ Incasso de 26e

Dubbele incasso
Omdat jouw lidmaatschap op basis van een 4-wekelijkse betaling is, vinden er soms 2 incasso’s per maand plaats. Wil je controleren of je niet dubbel betaalt? In de beschrijving van de betaling kun je zien voor welke periode de betaling is.

Wanneer wordt mijn lidmaatschap afgeschreven?

Jouw lidmaatschap is op basis van een 4-wekelijkse betaling. We hanteren 2 incassomomenten: de 10e en de 26e van de maand.
Omdat je vooruit betaalt, is het incassomoment afhankelijk van de eerste dag van de 4-wekelijkse periode.

Bijvoorbeeld:
Termijn: 12-4 tot 10-5 ➜ Incasso de 10e
Termijn 30-4 tot 28-5 ➜ Incasso de 26e

Soms krijg je een dubbele incasso.  Wanneer de eerste dag van de 4-wekelijkse periode eerder dan de 10e of
de 26e komt te liggen betaal je niet meer vooruit en verspringt de incassodatum.

Bijvoorbeeld:
Termijn 12-3 tot 10-4 > Incasso: 10-3
Termijn 10-4 tot 8-5 > Incasso: 10-4
Termijn: 8-5 tot 6-6 > Incasso: 26-4
Termijn 6-6 tot 5-7 > Incasso: 26-5

In april ontvang je in dit voorbeeld een dubbele incasso.

Wil je controleren of je niet dubbel betaalt? In de beschrijving van de betaling kun je zien voor welke periode de betaling is.

Kan ik mijn lidmaatschap tijdelijk bevriezen?

Het kan handig zijn om jouw abonnement tijdelijk te bevriezen, bijvoorbeeld als je een medische ingreep ondergaat.
Je kunt het abonnement maximaal 3 maanden bevriezen mits je voorafgaand een medisch bewijs inlevert. Dit kun je aan de balie van de locatie waar je ingeschreven staat regelen.

Wanneer je lidmaatschap is bevroren betaal je tijdens de bevriezing door en ontvang je de maanden dat je niet hebt kunnen sporten als gratis periode wanneer je weer terug bent.

Is jouw bevriezing afgelopen en ben je nog niet in staat om te sporten? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

De incasso is mislukt, wat nu?

Geen paniek: je ontvangt een herinnering met een betaallink zodat je via I-deal alsnog kunt betalen. Doe je dat niet? Dan incasseren we nogmaals op het volgende incassomoment.

Wordt mijn lidmaatschap stilzwijgend verlengd?

Na je contractperiode van 6, 12 of 24 maanden kun je je lidmaatschap opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Zeg je je lidmaatschap niet op, dan loopt je lidmaatschap gewoon maandelijks door. Je lidmaatschap stopt dus niet automatisch na de contractperiode. De kosten van je lidmaatschap veranderen ook niet wanneer je contractperiode voorbij is.

De incasso klopt volgens mij niet

Heb je gebruik gemaakt van een actie of afspraken gemaakt over een betaling, maar heb je het idee dat dit niet goed verwerkt is? Neem dan even contact met ons op. We lossen het graag voor je op.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar het bedrag al betaald

Heb je het openstaande bedrag via de bank naar ons overgemaakt?
Bij een bankbetaling zit er een aantal verwerkingsdagen tussen, waardoor betaling en herinnering elkaar soms kruisen. Wil je dit voortaan voorkomen? Betaal dan via de ideal-link uit de herinnering. De betaling wordt dan direct verwerkt.

Heb je het openstaande bedrag per pin op de club betaald?
Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in de verwerking. Ook komt het soms voor dat je, zonder het te weten, een andere factuur via pin hebt betaald. Stuur een betaalbewijs van jouw bank naar jouw MyLife club, dan zoeken we het voor je uit.

Hoe beëindig ik mijn abonnement?

Wil je stoppen met sporten bij MyLife? Dan kun je jouw abonnement, na de eerste looptijd, opzeggen bij de receptie van jouw MyLife club. Wij zullen je dan vragen om een opzegformulier in te vullen. Daarna kunnen we jouw abonnement beëindigen. We hanteren een maand opzegtermijn.

Ik kan mijn lidmaatschap niet meer betalen

Neem even contact met ons op. We zoeken graag samen naar een passende oplossing.

MyLife Hoofddorp (7)

Ik ben lid geworden voor de spinninglessen. Die bieden jullie nu niet aan. Wat kan ik nu doen?

Het actuele groepslesrooster staat in de MyLife Fitness app en er kan gereserveerd worden. In principe hanteren we zoveel mogelijk het originele rooster. We hebben nieuwe BodyPump-sets (de Smartbars van Les Mills), nieuwe yogamatjes, yogablokken en dekentjes.

De uitzonderingen in het groepslesrooster zijn spinning en boksen. De spinningbikes en bokspalen zijn niet meer te gebruiken. De spinningbikes passen ook niet in de huidige groepslesruimte. Wij hopen binnen twee weken meer duidelijkheid te hebben over het spinnen. Mocht dit dan niet in onze club mogelijk zijn, dan bieden we een alternatief aan. Neem je graag deel aan bokslessen? Probeer dan de MyHIIT-training als alternatief!

Mocht je echt alléén of veelvuldig gebruik maken van de spinninglessen die we nu niet kunnen aanbieden, mail ons dan hier en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Let’s do it together!

We begrijpen dat het vervelend is dat we niet alle faciliteiten kunnen aanbieden. Wij hopen op jullie begrip en flexibiliteit de komende tijd.

Wist je dat we in onze clubs in Purmerend, Heemskerk en Voorschoten ook fantastische spinninglessen hebben? Probeer die eens uit!

Bericht aangepast op: 23 november 2024

Ik ben lid geworden voor de boxfit lessen. Die bieden jullie nu niet aan. Wat kan ik nu doen?

Het actuele groepslesrooster staat in de MyLife Fitness app en er kan gereserveerd worden. In principe hanteren we zoveel mogelijk het originele rooster.

De uitzonderingen in het groepslesrooster zijn spinning en boksen. De spinningbikes en bokspalen zijn niet meer te gebruiken. De bokspalen passen ook niet in de huidige groepslesruimte. We bieden je graag een alternatief aan. Neem je graag deel aan bokslessen? Probeer dan de MyHIIT-training als alternatief!

Bericht aangepast op: 23 november 2024

Ik ben lid geworden voor de sauna. Die kan ik nu niet gebruiken. Wat nu?

We zijn op dit moment met volle kracht aan het werk om de club toegankelijk te maken en wachten nog even tot we duidelijkheid hebben over hoe lang het duurt voor we de faciliteiten die we nu missen weer kunnen openen. We vragen je graag om nog even geduld totdat we hier meer over weten.

Mocht je echt alléén of veelvuldig gebruik maken van de sauna die we nu niet kunnen aanbieden, mail ons dan hier en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

De lounge, kleedkamers en wellness worden de komende dagen opgeruimd, waarna het herstel hiervan kan beginnen.

Let’s do it together!

We begrijpen dat het vervelend is dat we niet alle faciliteiten kunnen aanbieden. Wij hopen op jullie begrip en flexibiliteit de komende tijd.

Wist je dat we in onze clubs in Purmerend en Voorschoten ook heerlijke sauna’s hebben? Probeer die eens uit!

Ik kan wegens medische gronden de trap niet belopen. Ik kan nu niet komen sporten. Wat nu?

Je kunt de club betreden via de ‘oude’ ingang. Dat is de ingang met de trap aan de weg. Eenmaal binnen loop je de trap op, en bovenaan de trap bevindt zich de receptie.

Mocht deze voor jou niet toegankelijk zijn, dan kunnen de collega’s je binnen laten via de zijdeur die uitkomt in de fitnessruimte beneden. Dan kun je op de begaande grond de fitness gebruiken. De tijdelijke kleedkamers en cardio fitness zijn op de eerste verdieping. Het traphuis met de traplift is momenteel nog niet toegankelijk.

Is het voor jou nu geen optie om te komen sporten, omdat je de trap niet kunt belopen, mail ons dan hier en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

 

Ik ben niet tevreden doordat jullie het aanbod hebben veranderd. Ik wil nu opzeggen. Kan dat?

Liever niet! We vragen om wat geduld, omdat ook wij nog niet weten wanneer we weer volledig open kunnen. Mocht dit een langere tijd in beslag nemen, dan communiceren we hoe we je tegemoet kunnen komen. Als het goed is ben je lid geworden met een sportdoel. Wellicht wilde je meer energie, je fitter voelen, meer kracht of gewicht verliezen. Dat doel is nog steeds haalbaar, want we kunnen sporten! De fitness en groepsleszaal is geopend.

Wij hebben vertrouwen in een snel herstel in de club. Sterker nog: het wordt mooier dan ooit! De mooiste club van Hoofddorp en omstreken met de modernste apparatuur.

Wil je echt opzeggen? Dat is jammer, maar kan bij de balie in de club, mits je uit je looptijd bent.

Stay with us!

Word ik (financieel) gecompenseerd omdat jullie faciliteiten niet volledig open zijn?

We zijn op dit moment met volle kracht aan het werk om de club toegankelijk te maken en wachten nog even tot we duidelijkheid hebben over hoe lang het duurt voor we de faciliteiten die we nu missen weer kunnen openen. We vragen je graag om nog even geduld totdat we hier meer over weten.

In de regel bieden we hier voor nu nog geen compensatie voor aan. In principe kun je namelijk gewoon weer komen sporten! De fitnessruimtes en groepsleszaal zijn toegankelijk. Mocht je echt alléén of veelvuldig gebruik maken van de sauna of bepaalde lessen die we nu niet kunnen aanbieden, mail ons dan hier en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

De lounge, kleedkamers en wellness worden de komende dagen opgeruimd, waarna het herstel hiervan kan beginnen.

Let’s do it together!
We begrijpen dat het vervelend is dat we niet alle faciliteiten kunnen aanbieden. Toch zijn we erg trots dat we keihard met ons team hebben gewerkt om maandag weer open te kunnen! Wij hopen op jullie begrip en flexibiliteit de komende tijd.

Kan ik mijn abonnement bevriezen tot jullie weer volledig open zijn?

We zijn op dit moment met volle kracht aan het werk om de club weer volledig toegankelijk te maken en wachten nog even tot we duidelijkheid hebben over hoe lang het duurt voor we de faciliteiten die we nu missen weer kunnen openen. We vragen je graag om nog even geduld totdat we hier meer over weten.

In de regel bieden we hier voor nu nog geen compensatie of bevriezingsmogelijkheid voor aan. In principe kun je namelijk gewoon weer komen sporten! De fitnessruimtes en groepsleszaal zijn toegankelijk. Mocht je echt alléén of veelvuldig gebruik maken van de sauna of bepaalde lessen die we nu niet kunnen aanbieden, of medisch niet in staat zijn de trap te gebruiken, mail ons dan hier en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Let’s do it together!
We begrijpen dat het vervelend is dat we niet alle faciliteiten kunnen aanbieden. Wij hopen op jullie begrip en flexibiliteit de komende tijd.

Staat jouw vraag er niet bij?

Heb je een andere vraag aan het MyLife team? Neem gerust contact met ons op of informeer even bij de receptie van jouw sportclub.

Wacht niet langer, start vandaag!

Lid worden
MyLife Clubs
© MyLife Clubs
  • Webshop
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden
  • Vacatures
  • FAQ

Ledeninfo

  • Lid worden
  • Abonnementen
  • Aanmelden gratis proefles
  • Begeleiding op maat
  • Lesrooster & Reserveren
  • MyLife Webshop
  • Over MyLife
  • Friends & Family Programma
  • Bedrijfsfitness
  • Trainingsdoelen
  • Faciliteiten
  • Openingstijden feestdagen 2025
  • Inspiratie

Faciliteiten

  • BioCircuit – Rotterdam Terbregge en Tilburg
  • Cycle studio
  • InBody Analyzer
  • Kinderoppas
  • Mind studio – Yoga & Pilates
  • Milon Cirkel – Berkel, Voorschoten, Heemskerk, Wageningen
  • MyCoach begeleidingsprogramma
  • MyLife app
  • MyLife Lounge
  • Sauna
  • Shape studio
  • Masseur
  • Fysio
  • Personal Training bij MyLife

Locaties

  • MyLife Berkel
  • MyLife Breda
  • MyLife Heemskerk
  • MyLife Hendrik-Ido-Ambacht
  • MyLife Hoofddorp
  • MyLife Purmerend
  • MyLife Rotterdam aan de Maas
  • MyLife Rotterdam Terbregge
  • MyLife Tilburg
  • MyLife Voorschoten
  • MyLife Wageningen

Contact

  • Lid worden
  • Aanmelden proefles
  • Contactformulier
  • Vacatures & Stages
  • FAQ
  • Algemene voorwaarden